Documenten - Onderwijsresultaten in het primair onderwijs
28 documenten over Onderwijsresultaten in het primair onderwijs
- Datum
- Relevantie
-
Hoe start de inspectie de beoordeling van de Resultaten (OR1) weer op na de coronacrisis?
Vanwege de coronacrisis besloot de inspectie de resultaten in het schooljaar 2021/2022 niet te beoordelen. We hervatten de ...
-
Hoe stelt u ambitieuze schooleigen doelen vast?
De PO-Raad heeft hiervoor de handreiking ‘Stap voor stap naar schooleigen doelen’ en een instructievideo ontwikkeld. Deze vindt ...
-
Onderwijsresultatenmodel primair onderwijs
In dit document lichten wij het onderwijsresultatenmodel primair onderwijs en het nut hiervan voor scholen en besturen toe.
-
Wat betekent het ontbreken van de eindtoetsresultaten 2020 voor de beoordeling van de standaard Resultaten (OR1)?
Normaliter kijkt de inspectie naar de eindtoetsresultaten van de laatste 3 schooljaren. In 2020 is er geen eindtoets afgenomen. ...
-
Onderwijsresultatenmodel po: pilot schoolweging
De manier waarop de inspectie de onderwijsresultaten in het primair onderwijs beoordeelt, is toe aan vernieuwing. Daarom ...
-
Hoe stel je als school doelen voor de leerresultaten? Zijn de signaleringswaarden geschikt om als doel te gebruiken?
De signaleringswaarden zijn ongeschikt om als doel te hanteren. Deze zijn namelijk erg laag. Scholen die op of net boven de ...
-
Hoe wordt de schoolweging berekend?
Het CBS heeft onderzocht welke kenmerken het risico op een onderwijsachterstand van een leerling het best voorspellen. Dit zijn:
-
Welke signaleringswaarde geldt als de schoolweging een rond getal is?
Als de schoolweging een rond getal is, dan geldt de hoogste schoolwegingscategorie. Bijvoorbeeld, de signaleringswaarden van ...
-
Hoe worden kleine scholen beoordeeld?
Slechts een zeer beperkt aantal scholen beschouwen we in het nieuwe onderwijsresultatenmodel als kleine school.
-
Hoe worden fusiescholen beoordeeld?
Als scholen fuseren dan vindt de beoordeling van de leerresultaten plaats op basis van de leerresultaten behorend bij het BRIN ...