Documenten

Op de website Toezichtresultaten vindt u onze inspectierapporten over besturen, scholen en opleidingen.

2.594 documenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
Abonneren op de laatste documenten
  1. Waarom worden de leerresultaten van drie schooljaren en van de drie referentieniveaus lezen, taalverzorging en rekenen samengenomen?

    De indicatoren gaan uit van percentages. Hoe groter het aantal waarnemingen, hoe betrouwbaarder een uitspraak kan worden gedaan. ...

    Vraag en antwoord

  2. Hoe ziet het onderwijsresultatenmodel eruit?

    We onderscheiden twee indicatoren, waarin we de behaalde referentieniveaus voor taalverzorging, lezen en rekenen samen nemen:

    Vraag en antwoord

  3. In het model tellen de resultaten van alle leerlingen mee. Hoe zit dat precies?

    De resultaten van alle leerlingen tellen mee, exclusief de resultaten van leerlingen die aan de ontheffingsgronden voldoen en die ...

    Vraag en antwoord

  4. Hoe zijn de signaleringswaarden bepaald?

    De signaleringswaarden zijn zo gekozen dat ongeveer 90% van de scholen resultaten heeft die liggen boven de signaleringswaarden.

    Vraag en antwoord

  5. Waarin verschilt het huidige onderwijsresultatenmodel van het oude?

    Vraag en antwoord

  6. Hoe berekent CBS de schoolweging?

    Het CBS heeft onderzocht welke kenmerken het risico voorspellen op een onderwijsachterstand van een leerling.

    Vraag en antwoord

  7. Wat zijn de gevolgen voor de indicator Onderbouwsnelheid als een leerling in de onderbouw afstroomt naar een lager niveau?

    De indicator heeft betrekking op de doorstroom van jaar 1 en 2 naar een hoger jaar, het niveau is hierbij niet van belang | ...

    Vraag en antwoord

  8. Aanscherping thema 2 van Helderheid naar Tweede Kamer

    Brief van OCW aan de Tweede Kamer met nadere uitleg en aanscherping van thema 2 uit Helderheid.

    Rapport | 20-07-2005

  9. Onregelmatigheden bekostiging in het (hoger) onderwijs

    Brief | 20-07-2005

  10. Verantwoording inzet publieke middelen

    Brief | 20-07-2005