Van verleden naar toekomst: de universitaire lerarenopleidingen
Het geven van onderwijs is een belangrijke maar ook veelzijdige klus. We verwachten veel van leraren. Graag willen we dat leraren beschikken over een grondige kennis van hun vakgebied én over goede pedagogische en didactische vaardigheden. Daarom verwachten we ook veel van de lerarenopleidingen en is er vanuit de maatschappij en politiek veel belangstelling voor deze opleidingen. De kwaliteit van de universitaire lerarenopleidingen (hierna: de ulo’s) is in de afgelopen periode vanuit verschillende hoeken bekeken. De ulo’s zijn in 2014 geaccrediteerd, daarnaast heeft de Inspectie van het Onderwijs onderzoek gedaan naar de mening van afgestudeerden van ulo’s. In deze notitie leggen de NVAO en de inspectie de resultaten naast elkaar en komen we tot gezamenlijke aanbevelingen.
Bijlage(n)
-
Aanbevelingen NVAO en Inspectie van het Onderwijs voor universitaire lerarenopleidingen
Ter ondersteuning van de verdere ontwikkeling van de universitaire lerarenopleidingen (ulo’s) hebben de NVAO (Nederlands-Vlaamse ...
-
‘Ben je klaar als je klaar bent?’
Wat hebben beginnende leraren nodig? Tweegesprek over universitaire lerarenopleidingen Moeten universitaire lerarenopleidingen ...