Documenten - Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs
66 documenten over Onderwijsresultatenmodel voortgezet onderwijs
- Datum
- Relevantie
-
Kun je wel spreken van absolute normen als ze zijn gebaseerd op de resultaten van scholen in het verleden?
-
Waarom is er geen indicator over ‘zittenblijven’ in de bovenbouw voor het Onderwijsresultatenmodel?
De indicator Bovenbouwsucces bepaalt of leerlingen in de bovenbouw een succesvolle overgang maken naar het volgende schooljaar. ...
-
Kunnen in het Onderwijsresultatenmodel brin-/vestigingsnummers aan elkaar worden gekoppeld als een school hier veranderingen in heeft aangebracht?
-
Waarom blijft de inspectie, ondanks alle kritiek, de indicator Onderwijspositie leerjaar 3 t.o.v. advies po gebruiken?
We zijn ons bewust van de discussie rondom deze indicator. Toch houden we hieraan vast. Hiervoor hebben we een aantal redenen.
-
Waarom komen de resultatenoverzichten pas rond maart van ieder jaar beschikbaar?
De inspectie is voor de data afhankelijk van DUO. Zij stellen een dataset op, op basis van de 1 oktobertelling, dus de ...
-
Heeft het model ook betrekking op het praktijkonderwijs?
Nee, de indicatoren van het Onderwijsresultatenmodel hebben alleen betrekking op het reguliere voortgezet onderwijs. Bij het ...
-
Moet ik als vo-school zelf gegevens aanleveren voor het Onderwijsresultatenmodel?
-
Wat bedoelt de inspectie met ‘het verhaal achter de cijfers’ bij de beoordeling van de onderwijsresultaten?
De inspectie hanteert het uitgangspunt dat onvoldoende onderwijsresultaten er niet automatisch toe leiden dat een school als ...
-
Wat is de rol van het Onderwijsresultatenmodel in het toezicht?
-
Waarom telt de inspectie de indicator Verschil tussen schoolexamen en centraal examen niet meer mee bij de beoordeling van de resultaten?
Deze indicator is ooit bedacht om de civiele waarde van diploma’s te bewaken. Een te hoog schoolexamencijfer maakt het voor ...